Na początku lat dwudziestych ZM Ursus dążyły do uruchomienia produkcji samochodów. W maju 1924 roku firma podpisała umowę na dostawę samochodów ciężarowych dla wojska. By podjąć produkcję Ursus musiał wybudować nową fabrykę. Wybór padł na podwarszawskie Czechowice...
Ponieważ właściwie nie znajdowało się tu nic poza fabryką, dla osady szybko przyjęła się nazwa Ursus, . Nawet przystanek kolejowy nosił tą nazwę.
Fragment pisma "Nasze Sprawy" nr 2 1937r.
Powstanie fabryki dało impuls do rozwoju osady. Szczególny jej rozwój (zapewne opóźniony przez kryzys gospodarczy) nastąpił pod koniec lat 30-tych. Przed wybuchem wojny same tylko Czechowice liczyły 7,5 tysiąca mieszkańców.
Zdjęcie wykonane przez niemiecki samolot zwiadowczy we Wrześniu 39. W lewym dolnym rogu widać fabrykę, oraz część robotniczego osiedla.
czwartek, 20 września 2012
środa, 19 września 2012
Wstęp
Muszę od czegoś zacząć. Pominę jednak nudny wywód, który mógł bym napisać w ramach wstępu i od razu przejdę do pisania o samym Ursusie. Zacznę od początku, czyli od historii.
Mapa z połowy XIX wieku:
Jak wiadomo, pierwotnie na terenie dzisiejszego Ursusa znajdowały się cztery wsie: Czechowice, Skorosze, Szamoty i Gołąbki. Właściwie wystarczy w zupełności powiedzieć o nich tyle, że... istniały.
Fragment mapy aktualnej na połowę lat dwudziestych XX wieku.
Mapa z połowy XIX wieku:
Jak wiadomo, pierwotnie na terenie dzisiejszego Ursusa znajdowały się cztery wsie: Czechowice, Skorosze, Szamoty i Gołąbki. Właściwie wystarczy w zupełności powiedzieć o nich tyle, że... istniały.
Fragment mapy aktualnej na połowę lat dwudziestych XX wieku.
Subskrybuj:
Posty (Atom)